11 Ağustos 2010 Çarşamba

Kaşarlı Pide



Ramazan geldi hoş geldi. Ramazanın telaşı bir başka oluyor. Sahur ve iftar masaları, diğer zamanki masalar gibi olmuyor. Daha bereketlidir sofralar, daha çok yiyecekler vardır hep. Çok güzel bir ay. Ramazan hepimize hayırlı uğurlu olsun. İnşallah Allah hakkıyla geçirebilmemizi nasip eder.    
Sahur için kolay ve doyurucu bir lezzet. Farklı malzemelerden de yapılabilir. Sahur için en ideali kaşar diye düşünüyorum. Geceden hamurunu yoğurup pideleri hazırladım. Buzdolabında sahur vaktine kadar beklettim. Sahur zamanı ise hemen fırına koyup pişirdim. Çok kolay oldu. Sıcacık yiyebiliyorsunuz.

Hobi dünyam yemek etkinliğinin  5.si olan "Sahur Lezzetleri" etkinliğinin ev sahibesi mintinin mutfağına gönderiyorum.

Malzemeler :
  • 4 su bardağı un
  • 1 paket instant maya
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 su bardağı ılık süt
  • 2 yumurta sarısı
  • Kaşar peynir
  • Tereyağı


Hazırlanması:
  • Süt hariç tüm malzemeleri bir kapta karıştırın.
  • Ilık sütü yavaş yavaş ilave edin.
  • Yumuşak bir hamur olana kadar yoğurun.
  • Hamurun mayalanması için hamur iki katı olana kadar bekletin.
  • Kaşar peyniri rendeleyin.
  • Mayalanmış olan hamurdan bezeler kopararak pasta tabağı kadar ya da daha küçük boyutlarda açın.
  • Açmış olduğunuz hamurun ortasına kaşar peyniri koyun ve oval ya da yuvarlak şekil verin.
  • Tüm hamur için aynı işlemi uygulayın ve tepsiye dizin.
  • Pidelerin üzerine yumurta sarısı sürün.
  • Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pideler kızarana kadar pişirin.
  • Fırından çıkardığınız pidelerin kenarlarına fırça ile çok az tereyağı sürün ve servis tabağına koyun.
  • Sıcak servis yapın.


Afiyet olsun...


7 yorum:

Miskokulu Lezzetler on 11 Ağustos 2010 09:47 dedi ki...

Nefis görünüyor sahura harika olur sevgiler..

nesrin on 11 Ağustos 2010 11:57 dedi ki...

Harika olmus. Ellerine saglik. Hayirli ramazanlar...

Sevil Şahin on 11 Ağustos 2010 14:18 dedi ki...

sevgili tubacım
bende bu tarifi sofra dergisinin eski sayılarında görmüştüm sabah dedim akşama sahura yapayım bak sende gördüm :))
yapmam şart oldu
tubacım ellerine sağlık afiyet bal olsun
hayırlı ramazanlar olsun
sevgiler

evatolyesi on 12 Ağustos 2010 14:40 dedi ki...

ne kadar güzel anlatmışsınız görüntü süper ellerinize sağlık

mintinin dünyası on 23 Ağustos 2010 15:54 dedi ki...

SEVGŞİLİ ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK.İLK FIRSATTA BEN DE DENEYECEĞİM.GERÇEKTEN NEFİS YAPMIŞSIN.BU GÜZEL LEZZET ŞUANDA YAYINDA.İSTEDİĞİN KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİN ETKİNLİĞE.SEVGİLER.KATILIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER

mintinin dünyası on 23 Ağustos 2010 15:54 dedi ki...

BU ARADA ÇOK BEĞENDİĞİM BU BLOĞU İZLEMEYE ALIYORUM:))

umutluhayat on 23 Ağustos 2010 16:01 dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor.

Yorum Gönder

 

GÜÇ MUTFAKTA Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon