27 Ağustos 2010 Cuma

Adıyaman Patlıcan Kebabı



Yemeğin içinde kebap ismi geçince nedense beni hemen çekiyor. Memleketimden dolayı mıdır nedir bilmiyorum. Ama patlıcan ve et bir araya gelince çok güzel lezzetler ortaya çıkıyor. Bu tarifi Cafe Pepela' da gördüm ve hemen bunu denemeliyim dedim. Gerçekten çok güzel oluyor. Denemenizi tavsiye ederim.  

Malzemeler : 
  • 200-300 gr kıyma
  • Tuz
  • Baharatlar (istediğiniz baharatı ekleyebilirsiniz kıymaya. Ben karabiber, tuz ekledim.)
  • 4 tane patlıcan (patlıcanlar ince ve küçük sayılırdı.)
Hazırlanması :
  • İlk başta patlıcanları közleyin.
  • Patlıcanlar közlenir iken kıymayı hazırlayın. Tuz ve karabiber ekleyip iyice yoğurun.
  • Közlediğiniz patlıcanları biraz soğutun ve kabuklarını soyun.
  • Hazırladığınız kıymayı kabuklarını soymuş olduğunuz patlıcanların etrafına sarın. (Ben kıymayı patlıcanlara göre ayırdım ve kıyayı kesme tahtası üzerinde elim ile ilce bir şekilde açtım. Sonra patlıcanı ortasına koydum kundak gibi kapadım.)
  • Hazırladığınız kebabı fırın tepsisine koyun ve 20- 25 dakika , kıymayı çok kurutmadan pişirin.
  • Üzerine biraz kaşar dökün ve üzeri kızarana kadar bira daha fırında pişirin.
Afiyet olsun...

3 yorum:

aleyna on 27 Ağustos 2010 12:19 dedi ki...

elinize sağlık.nefis bir şey olmuşpatlıcanlı herşey süper zaten.hayırlı iftarlar

Serap on 27 Ağustos 2010 16:15 dedi ki...

Çok değişik bir tarif, ilk defa gördüm, eminim tadı çok güzeldir. Benim gibi közlenmiş patlacan sevenler için iyi bir alternatif. Ellerinize sağlık.

Cafe Pepela on 27 Ağustos 2010 18:30 dedi ki...

Merhaba gülüm.Enfes görünüyorlar!
Ellerine,gönlüne sağlık..
Cici cumalar olsun :)

Yorum Gönder

 

GÜÇ MUTFAKTA Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon